Buiten huilt de noordenwind, binnen is het knus met taart en choco

Leuk zo'n feestje, maar het was wel ijskoud afgelopen zaterdag 5 maart. Op deze dag werd het VVCL-clubhuis op tuinencomplex De Punt officieel geopend. Sake Jager, voorzitter van de VVCL, sprak zijn bewondering uit voor het vakbekwame resultaat. Bijna de hele renovatie is door vrijwilligershanden uitgevoerd. De voorzitter zei te hopen dat in dit prachtig opgeknapte clubhuis, bezoekers een kopje koffie kan worden aangeboden.

Vervolgens kon iedereen naar binnen om de complete metamorfose in ogenschouw te nemen en om daar iets lekkers bij te drinken en te eten.

Het clubhuis is binnen een half jaar voor ruim € 5000,00 rigoureus vertimmerd. Die totale renovatie heeft de vroegere koude en sombere accommodatie, in een lichte, warme en vooral toegankelijke ruimte veranderd. Waar het vroeger dringen was, kun je nu vrijelijk door de winkel lopen. Het assortiment is zo veel beter te bekijken. Het was hier in het verleden altijd donker en daardoor wat beklemmend. Door de lichtdoorlatende dakbedekking zijn alle donkere hoeken verleden tijd. De VVCL-ers die hun handen hebben laten wapperen om deze klus geklaard te krijgen zijn: Dick van Garderen en zijn vrouw Agnes en de mensen die de winkel runnen: Paul van Wegen en Marinus Buis. Frans van Rooijen, net afgetreden als penningmeester, haalde bijna € 2000,00 subsidie binnen. Frans blijft na zijn aftreden betrokken bij de winkelverkoop op zaterdag.

2016 opening clubhuis de punt   03

Omdat het feest was zaterdag, kregen alle bezoekers een bekertje warme chocola en  naar keuze rabarbertaart (van zelf gekweekte rabarber) of een chocoladebrownie. Kennelijk heeft het gure weer veel bezoekers thuis gehouden, maar naarmate de dag vorderde, kwamen steeds meer leden een kijkje nemen. De dames van de catering, Machteld Beek (penningmeester van de VVCL), Agnes van Garderen en Annet Tiggelman raakten bijna helemaal door de eigen gebakken taarten en warme dranken heen.

Opgewekte conversaties of niet, de winkelactiviteiten gingen gewoon door. Zakken met pootaardappelen, dozen met bestelde zaden en transacties voor kruiwagens mest, werden vlotjes afgehandeld. En waarom ook niet: op zaterdag doen wij onze noodzakelijke inkopen ten behoeve van groeiende en bloeiende gewassen, dat was zo en dat blijft zo, maar het kan nu wel in de knusse sfeer van een opgeruimde en warme huiskamer, met een kopje koffie.

Voor een fotoimpressie: Foto's opening clubhuis

2016 opening clubhuis de punt   05 2016 opening clubhuis de punt   08
2016 opening clubhuis de punt   16 2016 opening clubhuis de punt   17