Dijk van een luifel bewijst zijn dienst op Doedag

Sinds een paar weken siert een forse overkapping, het aan ons clubhuis op De Punt grenzende terras. Die luifel is een lang gewenste voorziening. De Algemene Ledenvergadering van afgelopen februari, stemde unaniem voor aanleg van dit comfort verhogende onderdeel. De luifel is tegen een vriendelijke prijs gerealiseerd door Jan Dirk van Garderen, een zoon van Dick, tuincommissaris op De Punt.

Jan Dirk, die een bouwonderneming runt, heeft de luifel in recordtijd neergezet. De dragende palen werden groen geschilderd door Agnes, Dick's vrouw. Langs de palen zijn, geheel in stijl, twee sierlijke, paarse Clematissen neergezet.

Dat de luifel een uitkomst is, bleek afgelopen zaterdag 23 april, tijdens de Doedag. De deelnemers aan dit tweejaarlijkse evenement, konden met minimale last van de elementen van hun koffie genieten. Het luifeldak is transparant en zorgt voor een aangename verstrooiing van het zonlicht. Als het regent blijf je droog bij het afhalen van planten. De luifel is het slot van de ingrijpende verbouwing van afgelopen maanden waarin het clubhuis in een comfortabele verblijfsruimte werd veranderd.

2016 luifel 08   2016 doedag 05   2016 doedag 06

Foto's: Bianca Kamlag en Agnes van Garderen