Een tuin huren

sam 0116

Inschrijven
Als u een moestuin wilt huren, kunt u zich melden bij de Secretaris van de vereniging. Onderaan deze pagina staat het inschrijfformulier dat u kunt invullen.

Eenmalige kosten
De inschrijving kost € 10,-, dit kunt u gelijk met het inschrijven overmaken naar de Penningmeester van VVCL, rekeningnummer: NL 63 INGB 0004 7729 35, tnv VVCL Leusden.
Zodra u een tuin heeft gekregen, betaalt u eenmalig een waarborgsom van € 0,80 per m2. Bij een tuin van b.v. 100 m2 dus € 80,00 euro. Bij beëindiging ontvangt u dit terug als de tuin schoon wordt opgeleverd.

Jaarlijkse kosten
De contributie van de vereniging bedraagt € 10,- per jaar. Voor de huur van de tuin wordt jaarlijks € 0,50 per m2 in rekening gebracht.

Wachtlijst
Soms is er een wachtlijst, dan kan het enige tijd duren voordat er een tuin vrij komt. In oktober wordt duidelijk wie het jaar daarna gaat stoppen.

Een volkstuin, veel werk...?

De periode maart-april-mei is de drukke tijd, ivm grond gereed maken en zaai- en plantwerk. Daarna komt de nadruk te liggen op onderhoud van de grond en verzorging van de gewassen.
De werkzaamheden zien er in grote lijnen als volgt uit:

• Februari-maart:          Bodembewerking
  • April-mei:                  Zaaien, eerste oogst, wieden, drukke periode
  • Juni-september:         Vooral verzorging van de planten, bij zaaien en... oogsten
  • Oktober-november:    Schoonmaken
  • December-januari:     Oogsten van wintergroenten

Plezier op de tuin

De ‘tuincommissarissen’ zijn binnen de VVCL de functionarissen waar u met al uw vragen terecht kunt. Ook beheren zij de complexen en zorgen dat ieder met plezier zijn tuin kan verzorgen. Zij houden dan ook toezicht op het naleven van de VVCL regels, die de leden zelf afgesproken hebben. Met hen overlegt u als u grote veranderingen in uw tuin gaat aanbrengen, zoals bijvoorbeeld het plaatsen van een kas of fruitbomen.

Tuinwinkel

Een aantal leden van de VVCL runnen ‘de Winkel’, gevestigd op complex De Punt.
Voor de leden worden er diverse soorten tuinmaterialen gemeenschappelijk ingekocht. Bamboestokken, mest, plantjes, paaltjes, gaas etc. zijn hier voorbeelden van.

Aan het begin van het jaar kan men opgeven welke zaden en pootgoed men wil hebben. De winkel bundelt alle bestellingen waarna wordt ingekocht.
In het seizoen is de winkel op zaterdag van 10.00-12.00 uur geopend, en na telefonische afspraak.

Downloaden, invullen, opslaan, versturen naar VVCL:

Attachments:
Download this file (1. Inschrijf formulier.pdf)1. Inschrijf formulier.pdf[ ]449 kB
Download this file (2_Mutatieformulier.pdf)2_Mutatieformulier.pdf[ ]55 kB
Download this file (3_Opzeggen.pdf)3_Opzeggen.pdf[ ]21 kB